ثبت نام
کلیه افراد علاقه مند به شرکت در این مسابقه می توانند به صورت فردی یا تیمی (حداکثر با 3 عضو) ثبت نام کنند. لینک پایگاه داده آموزش پس از ثبت نام برای تیم های شرکت کننده ارسال خواهد شد. یک نفر از هر تیم که در زمان ثبت نام توسط خود اعضای تیم مشخص خواهد شد به عنوان نماینده هر تیم خواهد بود و در صورت نیاز مکاتبات با تیم اجرایی و یا کمیته برگزار کننده از طریق ایشان انجام خواهد شد.
قوانین مسابقه
- شرکت در این مسابقه هیچ گونه محدودیت سنی /شغلی/تحصیلی ندارد.
- زبان رسمی برنامه نویسی مسابقه، پایتون می باشد. درصورت تمایل به استفاده از زبان های دیگر لازم است هر تیم در زمان ثبت نام به تیم پشتیبانی از طریق تلگرام iut_shahinshahr_ai اطلاع دهد.
- شرکت ها و محصولات تجاری می توانند با نام تجاری خود در این مسابقه شرکت کنند ولی درصورتی که به مرحله نهایی راه یابند لازم است کد برنامه خود را ارائه دهند.
- شرکت در این مسابقه در قالب تیم های 1 تا 3 نفره امکان پذیر می باشد.
- کمیته برگزاری مسابقه اجازه انتشار گزارش فنی تیم ها و یا چکیده آن (با ذکر نام تیم) را دارد.
- درصورت حضور در مرحله نهایی مسابقه، حضور حداقل یکی از اعضای تیم در در محل اجزای مسابقه الزامی است.
- در زمان ثبت نام تا انجام مسابقه نهایی نماینده هر تیم می تواند سوالات خود را از تیم پشتیبانی از طریق تلگرام iut_shahinshahr_ai یا ایمیل aivisionshahinshahr@gmail.comمطرح نماید
- در مرحله ارزیابی نهایی، برای افراد غیر بومی ساکن مناطق خارج از اصفهان، امکان اسکان با اعمال تخفیف 20 درصدی در هتل هشت بهشت دانشگاه یا مجتمع امام جواد وجود دارد (از هر تیم یک نفر).
- در زمان برگزاری مرحله نهایی مسابقه، تنها امکان اجرای برنامه در زمان مشخص شده وجود دارد و امکان تغییر کد یا رفع اشکالات برنامه در این بازه زمانی وجود ندارد.
- استفاده از مدل های از پیش آموزش داده شده (pre-trained models) در این مسابقه مانعی ندارد. هرچند این موضوع لازم است در گزارش نهایی تیم های منتخب ذکر شود.
- تیم های منتخب باید مدل توسعه داده شده و همه کدهای لازم برای اجرای مدل را در اختیار تیم داوران قرار دهند.
- تیم ها می توانند نتایج خود را در مقالات یا گزارش ها بگنجانند اما لازم است به نام این رویداد اشاره کنند.
- کمیته برگزاری این رویداد، هیچ گونه تضمین یا تعهدی نسبت به کمیت و کیفیت داده هایی که در دسترس تیم ها قرار می دهد ندارد.
ارزیابی
ارزیابی تیم های شرکت کننده در این مسابقه طی دو مرحله صورت خواهد گرفت.
در مرحله اول، یک پایگاه داده تست چند روز قبل از پایان مسابقه در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت (داده های تست 1). این پایگاه داده لزوما از پایگاه داده آموزش نخواهد بود. تیم های شرکت کننده مدت زمان محدود و معینی وقت خواهند داشت تا مدل خود را روی تصاویر مجموعه ی تست ارزیابی کرده و نتایج طبقه بندی مدل را مطابق فرمت اعلام شده ارسال کنند. با توجه به محدود بودن زمان این مرحله، لازم است تیم ها از قبل برای مشکلات احتمالی برنامه ریزی کنند. زمان و شرایط این مرحله متعاقبا به تیم های شرکت کننده اعلام خواهد شد.
در مرحله دوم ارزیابی، تعداد 5 تیم برتر که بهترین نتیجه را روی مجموعه تست مرحله اول داشته اند انتخاب شده و وارد مرحله نهایی می شوند. در این مرحله که به صورت حضوری برگزار خواهد شد، نتایج مدل تیم های منتخب روی داده های جدید (داده های تست 2) ارزیابی می شود. در این مرحله هم چنین لازم است تیم های منتخب گزارشی کوتاه (10 دقیقه) از روش و نتایج خود ارائه داده و به سوالات تیم داوری پاسخ دهند.
امتیاز نهایی هر تیم میانگین وزن دار امتیازهای آن تیم در دو مرحله ارزیابی می باشد (مرحله اول: 30 درصد، مرحله نهایی: 70 درصد).
معیار کمی ارزیابی مدل پیشنهادی در هر دو مرحله، معیار "میانگین F1" است که به صورت زیر تعریف می شود:
macro averaged F1 = (1/N) sum(F1i ) N: number of classes, F1i: F1 score of the ith class
نکات مهم و شرایط ارزیابی نهایی
نکات مهم و شرایط ارزیابی اولیه
ذکر این نکته ضروری است که ممکن است چند اشکال کوچک در پایگاه داده آموزش وجود داشته باشد (مثلا وجود تصویر مشابه در چند طبقه). این اشکالات محدود ناشی از خطای افراد متخصص در طبقه بندی تصاویر بوده و به دلیل کم بودن تعداد این گونه خطاها، قابل اغماض می باشد. هم چنین توجه شود که پایگاه داده آموزش برای همه تیم ها یکسان بوده و تاثیری در رتبه بندی تیم ها نخواهد داشت. هر تیم می تواند به صلاحدید خود داده ها را پیش پردازش کرده و یا بخشی از داده ها را استفاده کند. همان گونه که قبلا هم اعلام شده است کمیته برگزاری درباره کمیت و کیفیت داده ها هیچ مسئولیتی ندارد.
با توجه به تقاضای شرکت کنندگان، زمان ارزیابی اولیه به چهارشنبه، 1 اسفند موکول شد.
در مرحله اول ارزیابی تعداد 500 تصویر در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت و شرکت کنندگان نیم ساعت وقت دارند تا خروجی مدل خود را آپلود کنند.
ساعت در دسترس قرار گرفتن داده ها: چهارشنبه، 1 اسفند، ساعت 9 صبح
موعد آپلود نتایج: چهارشنبه، 1 اسفند، ساعت 9:30 صبح
آدرس دریافت داده تست: https://iutbox.iut.ac.ir/index.php/s/RD7jpLeJJtoikmp
آدرس ارسال نتایج: https://iutbox.iut.ac.ir/index.php/s/Jd6r2qJQeDdJbZ6
هر تیم می تواند 3 فایل مختلف آپلود کند. بهترین نتیجه از بین فایل های دریافتی هر تیم به عنوان نتیجه نهایی آن تیم در نظر گرفته خواهد شد.
توجه: تیم برگزاری هیچ گونه تاخیر به دلیل مسایل فنی و غیر قابل پیش بینی را نمی پذیرد. لطفا اطمینان حاصل کنید که شارژ لپتاپ، گوشی همراه و ... کامل باشد. همچنین برای در دسترس بودن شبکه حتما شرایط لازم را فراهم نمایید تا در صورت قطع برق عملیات دریافت داده ها و ارسال نتایج با اختلال روبرو نشود.
فرمت ارسال نتایج:
پیشبینیهای شما برای مجموعه تست باید به صورت یک فایل csv ذخیره و ارسال شود. فایل باید شامل دو ستون باشد، یکی برای شناسه تصویر (header: ID) و دیگری برای دسته پیشبینیشده مربوطه (header:class). شناسه تصویر نام فایل بدون صفرهای ابتدایی و بدون پسوند نوع فایل است، به طور مثال شناسه تصویر 0003.jpg عدد 3 خواهد بود. گروهها بر اساس توضیحات در بخش داده در نظر گرفته می شوند، یعنی از 0 تا 15، که به طور مثال 1 به معنای کرم سفید ریشه است.
نام فایل به صورت f_lastname_1234_N.csv ذخیره شود که در آن f حرف اول نام مدیر تیم و lastname نام خانوادگی مدیر تیم، 1234 چهار رقم آخر شماره همراه مدیر و N شماره سابمیشن می باشد. هر تیم مجاز به ارسال 3 جواب است و بنابراین N می تواند یکی از اعداد 1 تا 3 باشد.
هرگونه سوال را می توانید از طریق ایمیل زیر مطرح نمایید